Tjenixeeeeeeeeeeeen

Tjenixen på er ja. Förlåt för kass update idag igen men har haft fullt upp och då menar
jag  F U L L T ! ! ! ! !


Vaknade ju då vid halv 9 men gick inte upp förens typ 10 och då käka ja o Bonnie
frukost och jag gjorde ett snabbis inlägg här på bloggen. Sen åkte Bonnie hem och
jag te stallet. Fixade allt åt henne alltså mocka, byta vatten, packa hö och fixxa
mat. Sen tog jag in henne och pussade o gosade AS mycket.
Saknat det som fan asså.

Sen vid tjugo i 2 kom mamma å hämta mig och vi drog hem och fixxa lite å
efter det ner till std och deras ridklubb.


älskade prinsessa <3


När vi kom dit så rättade vi till banan och sänkte den till 40 cm.
Eftersom jag inte kan lyfta ngt eller så, så fick jag sitta med uppe
i dommartornet.
Första start var en liten liten tjej på 9 år på en enveten lite shettis..
Ni som läste min förra blogg så hade jag ju en liten shettis på foder
i ett år, Dio heter han och det var Dios mamma som hoppade idag.

Unola som mamman heter är liten men SKIT envis. Hon stannde några gånger
och ville inte göra som tjejen som red sa.  Sen vid hinder no 6 kastade Unola
av henne och sprang runt i manegen men duktig som hon är satte tjejen upp
igen och hoppade klart banan.

Så jäkla söta är dom tillsammans :')


Dio, världens sötaste shettis <3 (det var alltså hans mamma som hoppade idag)


Sen höjde dom och fler ponnyryttare kom. En tjej som också går grönt kort kursen (alla
skulle vara funktionärer)hoppade 80 och 90 cm på hennes urfina ponny.
När hon hoppat färdigt så kom hon upp till dommartornet och så gick vi å tittade
framhoppningen lite sen gick vi in till banan men där skulle vi inte vara så vi fick
gå upp till dommartornet igen. Där fanns det såklart bara en stol så vi fick vackert dela
;-) Sen skulle Linn som hon heter hem och så kom 3 andra tjejer som också var funktionärer
in till dommartornet och då satte sig några i nåras knä och en tjej som heter Jonna satte sig
brevid mig så vi fick dela stol vi med x'd

Iaf så satt vi och pratade om våra ponnysar och aa hon var aas schysst, verkligen sånna
man vill ha som kompisar :)

När allt var färdigt (det slutade på 120 för storhäst) så bar vi ut alla hinder och sen pratade
vi lite me lotta o drog sen hem. Stannade och köpte lite godis på vägen också (AA)

Och nu sitter jag här o väntar på att My ska komma o nana över <3


Jag älskar dig så fruktansvärt mkt älskling, du är mitt allt <3

Just det, en tjej som hoppade en meter och ramlade av efter 3:an..
Det var inte det att hästen stanna eller så utan den vände och stack
så att hon ramlade av och eftersom hon var över 18 så behövde hon inte
rida med väst och det gjorde hon inte heller och dommarn sa att hon
fick ont i svanskotan..? Men iaf så när häst slängt av henne så vände den o stack
och hoppade hinder nummer 3 igen som var en oxer, fast åt andra hållet ! ! ! ! ! !
Kunde gått riktigt illa men som tur var mådde både hästen och ryttaren bra !


Så det var min dag! Ska snart äta och blogga ännu mer fast jag vet ännu inte om vad?

Vi hörs iaf sen,  L O V A R   ! ! ! ! ! !




Full rulle, underbar känsla, 2 blir 1 ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0