Smajl från öra till öra :'D

Shit vad jag e glad just nu. Eller jag har varit det ända sen jag kom till stallet.

När jag kom dit så städade jag lite i sadelkammaren, ställde iordning och gjorde så att alla mina grejer fick plats o så. Sen fixade jag allt förutom att mocka som min älskade syster gjorde :') Taaaack!

När vi fixat klart allting tog vi in dom och jag började borsta henne. Hon var verkligen helt jävla underbar och urmysig ♥
Klippte också hennes man då den blivit riktigt lång... Tycker inte det är fint alls med lång man och pannlugg på tävlingshästar. På skogsmullar är det jätte fint som barnen kan fläta fint och borsta den långa fina manen men som sagt inte på tävlingsponnysar/hästar.

Sen tog jag på skydden och mamma hjälpte mig o sadla, jag värmde bettet, tog på mig stövlarna, hjälmen och västen. När bettet var varmt så tränsade jag och så tog jag ut henne ur boxen, utanför stallet o hoppade upp. Sen skrittade jag i typ 25 minuter och så gick mamma med och sen så frågade jag :


Jag : "mamma, när får jag börja trava?"
Mamma : "Hur känns det?"
Jag : "skit bra"
Mamma : "ta du och trava bort dit och tillbaka"

Jag fick nog värsta smajlet från öra till öra typ ;-) Jag travade lite och det kändes SKIT bra och sen travade jag lite till o sen skrittade vi av o gick in o fixade henne igen.

Ska fråga mamma snart när vi äter när jag får galoppera, kanske redan nästa helg? ;-)

Kommer iaf lliiiite bilder sen när jag käkat pizza<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0