Dagens läskiga ridpass..

Som rubriken lyder var det sjukt läskigt att rida idag, jag red och Bonnie cyklade med. Belinda var super pigg och lyssnade inte alls. Jessie red inte idag så hon var ensam och då blir hon oftast sån. Men jag skrittade iaf fram i typ 20 minuter och sedan gick vi typ till en grusgrop eller vad man ska säga, det är en stor yta med grus och sen lite kullar och sånt. Några hade lagt stenar i en ring, som en volt så jag red runt dom och Belinda gick oerhört fint! När jag red tredje varvet tvärstannar Belinda plötsligt och så ser jag att det är en MEGA stor älg som står tyå 10 meter framför, benen var väl runt 1.30 långa :s och inte nog med det så började den gå mot oss i rask takt -.-
Belinda typ små stegrar hela tiden och hoppar upp o ner, höger till vänster så jag nästan ramlar av men jag hinner hoppa av o landa på fötterna och hålla kvar i tygeln men sen stegrar hon ordentligt så jag tappar henne och hon kastar sig iväg i galopp upp för backen och mot hagen där vi har hästarna och jag o bonnie springer efter och jag var typ 1-2 meter framför Bonnie och 2 meter brevid henne springer älgen -.-
men den stannade där nere och typ sprang åt ett annat håll. Bonnie hade min mobil så jag skrek till henne att hon skulle ta upp den o så ringde vi jess som var vid hagen och hon sprang över vägen och såg Belinda längst uppe för en backe, hon fick tag i henne och ledde tillbaka henne till hagen samtidigt som jag och bonnie sprang som idioter efter henne och så tog vi av henne sadel, träns och benskydd. Sen gick hon och åt gräs i hagen precis som vanligt ;)

J*vla älg säger jag bara -.-
Bonnie filmade när jag red och kollade i kameran (alltså på belinda genom kameran) och såg bara Belinda o sen filmade hon på det som belinda var rädd för , alltså älgen. Kanske lägger upp filmen sen, beror på... ska bara ta bort ljudet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0