Ska försöka..

.. Börja blogga lite smått igen, var skönt att inte känna att man måste sitta vid datan när det är så fint väder ute som det har varit dom här senaste dagarna :)

Inte hänt något speciellt faktiskt, har bara varit i stallet o så. Idag började jag packa lite smått till ridlägret som kommer bli bäst :D Ska skriva min packlista i ett annat inlägg sen så ni får se vad jag ska ha med mig :)

Tänkte skriva lite om dagens ridpass under dom här dagarna också om jag nu kommer ihåg dom xd xd xd

Dagens ridpass tisdag:


Skrittade fram ute i typ 25 minuter och travade fram i typ 10 minuter. Kände lite på henne och hon var verkligen jätte fin :) Hon lyssnade jätte bra på alla hjälper och flyttade sig super för skänkeln. Tog lite galopp också och det gick super bra det med!
Sen gick vi in i paddocken och tog lite mer galopp och hoppade sedan fram på ett litet hinder som var typ 30-40 cm.
Efter det hoppade vi fram på 2 hinder till som vi höjde efter att jag hoppat samma höjd 2 gånger. Hon var verkligen super duper fin :) Hoppade lite till och sedan en bana där hindrena låg mellan 60 och 80 ungefär. Hon lyssnade kanon på allting och verkligen flööög över! Tyvärr var kameran urladdad så det blev inga bilder :/
Skrittade och travade av i sammanlag 40 minuter (skritt 35 o trav 5) sen spolade jag av henne o så fick hon komma in i hagen :)



Dagens ridpass onsdag:

Skrittade som vanligt fram på långa tyglar i 20 minuter och tog sedan lite trav o kände lite på henne i både skritten och traven. Även då var hon jätte fin! Tog jätte lite galopp också bara för att typ :p
Hon lyssnade kanon verkligen :D :D Jätte nöjd idag med :)

Dagens ridpass torsdag :

Vila :D <3





Dagens ridpass Fredag :

Skrittade och travade fram ute och hon lyssnade jätte bra :) Jobbade henne typ ingenting, bara ett buspass helt enkelt :) Skrittade av i 20 minuter såklart :D <3
Var jätte nöjd med henne :)



Dagens ridpass Lördag :

Red barbacka och ridpasset började med att hon inte tänkte gå ifrån sina kompisar (dolly & freja) så fick stå o tjafsa med henne i typ 10 minuter. Gå fram nåra steg, sen backa dubbelt så många, gå fram några steg, sen backa dubbelt så många, osv osv osv osv ;) Men sen gick det bra o jag skrittade fram i 25 minuter och travade fram. Jobbade henne pytte lite och hon var hur fin som helst!
Gick in i paddocken och hoppade på det lilla hindret och sen tog jag nåra mer hinder som var högre. gick GRYMT bra verkligen! Hon var jätte lugn och hade en underbart fin galopp. Hon kom lite fel på ett kryss och sen typ 3 galoppsprång efter kom det en oxer så då kom hon lite fel på den med så hon stanna men då smackade jag och då tog hon ett jätte hopp över xd men jag satt iaf kvar :D
Världens finaste lilla prinsessa <3<3<3



Är sjukt nöjd över henne denna veckan (är alltid nöjd med henne men just denna veckan har det gått extra bra), hon har gått såååå himla bra och vart jätte fin! Idag ska jag bara skritta eller kanske blir lite trav också!
Imorgon blir det skritt och trav och på tisdag blir det tääääävling :D :D På orust ridklubb, ska hoppa 70 o 80 :D :D :D <3

Hörs snart med mer uppdatering, ska bara byta om ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0