Hoppträning

inte vart nån uppdatering nu på morgonen men halv 7 gick jag upp o åt frukost, bytte om och borsta tänderna, väckte syrran o sen åkte vi till stallet där hon släppte av mig så borstade jag belinda, sadlade, tränsade och satte på benskydd.

Sen kom även hon som äger stallet och borstade o fixade hennes häst Dolly så skrittade vi fram tillsammans o sen kom Maria (egentligen skulle bara hon som äger stallet hoppa men så frågade jag om ja också fick vara med o det fick jag :D) och vi började med att träna på att skritta och sen göra halt och när hästen står stilla så ger man efter lite och då ska hästen fortfarande stå still och inte ta eftergiften som att den ska gå framåt och de skötte Belinda perfekt!

Sen gjorde vi samma sak i traven fast från trav till skritt och Belinda skötte det utmärkt! Är jätte nöjd över henne, la också in lite halter efter att hon hade gjort övergång från trav till skritt. Det gick perfa! Sen travade vi över lite bommar och sen över 2 små hinder i studs. Gick jätte bra det med. Sen höjde vi lite och hoppde studsen.
Allting satt som en smäck verkligen.

Sen hoppade vi en lite bana som var typ som halva den vi hoppa sist, först kom vi på studsen (ritar o lägger upp sen) och sen ett varv på stora volten över ett litet hinder och sen hoppa vi en oxer. Efter det hoppade hon som äger stallet en längre bana och sen när det var min tur så la vi till 2 hinder.
Belinda hoppade så jääääkla fint så det är inte sant.
Kommer bilder sen och kanske film, om ni vill ha det? :)




Kommentarer
Postat av: Josefine

Gud va fin bild <3

2011-07-21 @ 15:03:54
URL: http://teamhusebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0