"/

Ja som sagt ramlade hag och fick en spricka i överarmsbenet i förrgår..

Gick utan för stalldörren och skulle gå till bilen eftersom att pappa skulle hämta oss och han stog redan utanför och jag hade fått låna broddar som jag hade tagit av mig och sen när jag skulle sätta på mig dom igen så försökte jag och jessie att få det rätt men det gick inte o då tänkte jag att det nog funnkar på den korta vägen ut till bilen men den lossna och jag ramlade. Pappa fick hjälpa mig upp o sen åkte vi hem. Jag väntade på mamma och ungefär 10 över 2 åkte vi ner till stenungsunds läkarhus och en doktor kom o sa till slut att det behövde röntgas.
Mamma tänkte att då blir det att åka ner till kungälv eftersom dom i stenungsund bara har röntgen på vardagar men då sa läkaren att dom hade 16 årsgräns på röntgen där och att vi skulle åka ner till östra sjukhuset i göteborg.
Och det gjorde vi. Först kom vi in och fick sitta o vänts i typ 5 minuter. Sen röntgades min axel och vi fick vänta i ett annat vänterum på en doktor. När vi kom in där så sa han att jag skulle röra på armen åt olika håll och sen fick han röntgenbilderna och sa att det var en spricka och att jag inte får rida på 3 hela veckor. Efter första veckan ska jag känna vad som gör ont och om det gör ont när jag rör åt olika håll så får jag inte rida. Men om det däremot inte gör ont alls får jag nog skritta om mamma går med.

Så såg min lördag ut........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0