Helgen = G-R-Y-M

Tjoo på er, sorry för dålig uppdatering men haft en helt underbar helg med Elin :D

Freedag:

Först skolan och sen hem o byta om. Väntade på att mamma hade hämtat sis och hennes kompis. Sen drog vi te stallet och red ut på hästarna. Belinda var super duper duktig :D Skritt och trav i typ 50 minuter eller ngt.
Fixade hästarna efter ridningen o så. Mamma kom o hämtade mig o jag åkte hem o bytte om o packade så åkte vi till Elin och så var jag där o nana över :)

Lördag:

Vi vaknade typ halv 10 och gick upp o bytte om  käka sen åkte vi till stallet där Hilma står och var där med Embla. Först gick vi en promenad med åsnan Isak och lilla söta Hilmer och jag fick låna skor av Embla för jag fick skav av stövlarna :/ Sen tog vi in Heli, Hilma och Kron och jag gjorde iordning Heli, Elin fixade Hilma och Embla Kron.
Dom var as leriga så det tog en stund x)
Sen red vi i paddocken lite och det gick jätte bra. Skritt, trav och lite galopp. Sen efter ridningen så gjorde vi inte så mycket mer än att fixa iordning hästarna och släppa ut dom i hagen igen. Sen åkte vi hem till Embla och lämnade henne hemma hon henne och vi gick upp till henne när vi gick promenad så jag lämnade mina stövlar där och så hämtade vi dom :) Sen åkte vi hem till Elin och åt o Elin packa å sen åkte vi direkt till mitt stall fast vi red inte utan dom fick gå utan täcke o rulla sig i den leriga hagen istället :) Det tyckte dom var riktigt skönt verkligen :'D Sen åkte jag och Elin hem till mig o så nana hon över hos mig <3

Söndag:

Vaknade typ 10 och hjälpte mamma som klippte våran hund Gizmo. Sen åt vi och bytte om o åkte till stallet o fixade allt för Belinda och mockade åt Zelia. Sen tog vi in henne o borstade länge och noga. Borstade i typ 1 timme o 15 minuter :) Hon blev iaf riktigt ren ;-)
Sen sadlade vi och tränsade och gick ut o Elin hoppade upp o skrittade fram i 20 minuter som vanligt. Elin travade också fram och galopperade  o när hon ridit färdigt så hoppade jag upp och galopperade lite på ängen som vi red på men sen gick vi till en grusväg som jag galopperade på en gång. Sen så skulle jag trava upp för en backe som avtravning och sen när jag var på väg ner i slutet av backen typ nere i ett dike.( Diket är rätt långt ner ) så såg det åt som en brun rumpa och helt plötsligt började Belinda galoppera hemåt men fick såklart stopp på henne. Tror att det var ett vildsvin. Läskigt var det iaf :s Efter det travade jag av igen x) och sen skrittade vi av. När vi skrittat i typ 15 minuter  så ringde min mamma och sa att elins pappa redan var hemma hos oss och skulle hämta elin "/ så mamma kom och hämtade elin o lämnade henne hemma hos oss o sen åkte hon med sin pappa hem.
Sen kom mamma till stallet och hjälpte mig o sopa medans jag la på täcket o så och nu är jag hemma :D


Min helg har varit underbar! :D
Tack Elin o Embla <3

Kan säga att ingen av mina kompisar som har ridit Belinda har ridit henne så bra som Elin gjode, förutom jag då ;-) ;-)


älskling ♥

Kommentarer
Postat av: NellieB

Helgerna e bara liiiite för korta. =)

Men kul att du har haft en bra helg.

2011-03-27 @ 20:59:54
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller med dig, stackars belinda som var tvungen att ha en idiot på ryggen för ett tag sedan, som typ sågade och grejade som fan i munnen på henne...? :S

Vissa kan ju verkligen inte rida!!

2011-03-28 @ 08:24:49
URL: http://jessicaochfreja.blogg.se/
Postat av: Elin : D <3

nawwwweee gud va gullig du e gmn <3



loveya !<3

2011-03-28 @ 21:29:19
Postat av: Embla :D<3

Aw tack själv för helgen Malin :) <3

Vi får träffas någon mer gång fast kanske inte på stallet där idioterna (du vet vilka jag menar) är . D:



Puss på daj fru <3

2011-03-31 @ 13:51:18
URL: http://Kronstraning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0