Dagens "aktivitet" eller nåt xd

Finns ju 2 unghästar i stallet. Future och Lucifer som han egentligen heter men vi kallar honom Lucas eller Lusen :) Future kallar vi fjuttis ibland eller bara fjutt ;)

Jag o Jennifer satte iallafall upp staket på den långsida av paddocken som inte hade staket. Riktigt jobbigt var det faktiskt med tanke på att det inte var dom små lätta plaststolparna som man trycker ner i marken utan vi måste ha slägga o spett och sen skruva i såna där tråd grejer typ.. och det tog la 2 timmar eller nåt.. Sen ringde jag min mamma och frågade om hon kunde köpa dricka och så fick vi varsin fanta exotic och varsin pepsi.. as gott :D

Sen hämtade vi tråd och satte ut hinderstöd i paddocken o tråd runt men så räckte inte tråden så vi tog balsnören :D Vi hämtade future när maria hade kommit till paddocken och sen släppte vi honom. Och självklart skulle vi löshoppa :D :D :D Future hade lite dålig fart i galoppen och sen när han hade hoppat så skulle jag stanna honom nere i hörnet och sedan fick han gå fram på kommando. Men han var jätte duktig!

När han hade hoppat så hängde jennifer på honom och gick lite, fjuttis var super duktig! Vi släppte ut honom i samma hage som lucas stog i och så hämtade jag lucas och tog in honom och gick över hindrerna som vi hade lagt ner till bommar och han gick så snällt över! Sen släppte vi honom och han fick galoppera över bommarna. Sen när vi höjde lite - SHIT vilken bjudning han har. Han hoppade verkligen SKIT fint! Vi slutade på ett kryss där det var typ 70 längst ut och sötnöten hoppade såklart där ute och hade super fin bjudning där med! Herregud säger jag bara! Sen hängde jag på honom och gick nåra steg och sen stannade o gick nåra steg och sen stannade så gled jag av. Super duktig han med :D <3

Sen fick han också komma ut i hagen och sen flyttade vi ner future till Dolly som går i den hagen som vi satte upp staket runt för några dagar sen. När allt med hästarna var färdigt så kom jessie och skulle rida freja vilket innebär att belinda skulle vara ensam i hagen. Men jag och jennifer höll koll på henne och hon galopperade i kanske 1 minut sammanlagt på 50 minuter och travade runt lite - åt lite - trava lite - åt lite osv osv osv :) Det gjorde hon medans jag tog isär alla mina träns o putsade och Jennifer satte ihop alla dollys träns :D
Kanske kommer en liten film från när lucas hoppar sen :D Ska också försöka hitta kamerasladden...
Kom iaf till stallet runt 11 och åkte hem runt 8. Så jäkla mysig att stå i ett stall där alla är glada o snälla :D :D


tog kort på kameran med datan = sämst kvalité men aja där har ni lucas iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0