Mer om gårdagens ridpass+dagens

Igår gick det som sagt skit bra att rida o hon lyssnade kanon. Var en super mysig ridtur verkligen med två pigga ponnysar o en pigg storhäst. Belinda var som en tickande bomb som var 2 sekunder ifrån att smälla ;-)
Hon sparkade när jag skulle vänta så att Jenny kunde galoppera före ( vill inte galoppera upp i Zelias rumpa XD ) och då tappade jag stigbyglarna så då passade hon på o galoppera i full fart.. BUSPONNY säger jag bara!
Galopperade på en raksträcka o sen en backe 3 gånger så att hon blev av med liite energi iaf och är super duper nöjd :D :D :D


Dagens ridpass:

Skulle rida lite dressyr idag men skrittade först fram o travade fram i skogen o busade lite. Sen gick vi ner dit där vi skulle rida dressyr och då blev hon helt galen o började busa o kasta sig o bara studsa runt. Ramlade nästan av 2 gånger. Men hon BARA dumma sig.......... :(
Galopperade av henne lite på en raksträcka o travade av henne. Jag orkade verkligen inte tjafsa med henne så vi tar dressyr o markarbets träning i ridhus på torsdag istället. Hoppas det går riktigt bra :D <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0