Dagens ridpass

Red lite dressyr på ängen idag med Jessie o Freja.

Först skrittade vi fram i 20 minuter och sen travade vi fram på en mysig grusväg. Belinda var redan då skit duktig och lyssnade super bra ! Sen gick vi upp till ängen där vi skulle ridaa och började jobba hästarna i skritt. Först ville hon inte samarbeta alls men efter en liten stund gav hon med sig och jobbade med mig o inte mot mig ;-) Hon lyssnade jätte fint och stretade inte emot nånting efter att vi jobbat lite. Man får ingenting gratis på den lilla rejserponny ^^

Jobbade henne i traven också på en liten volt och hon lyssnade helt perfekt! Jobbade med att rida henne ända fram till handen och få henne att lyssna på små men tydliga hjälper.
När jag jobbat henne ett tag så lyssnade hon på minsta lilla jag tog i henne eller drev fram henne. Gjorde lite tempoväxlingar och halter. Jobbade även med att hålla mina händer och skänklar stilla och få upp blicken lite.

Tog även lite galopp som inte gick lika bra då hon försökte ta bettet och rejsa iväg ^^ Gick iaf bra i slutet och jag är jätte nöjd!

Jag valde ju Belinda som jag redan när jag provred kände var riktigt riktigt RIKTIGT pigg och visste att det kunde bli jobbigt att hålla henne o så. Men så fort jag såg henne hade jag bestämt mig. Silver Belinda skulle bli min!


btw, om 8 dagar har vi haft Belinda ett HELT år ! ! ! ! !

19 april 2010, det var dagen som jag blev lyckligast, dagen jag fick dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0